Followers

Friday, November 4, 2011

My Heart-Ahmad Daiyan Hilman~



Syukur alhamduillah kelahiran pertama ini amat bermakna bagiku walau aku terpaksa laluinya tanpa merasa sakitnya seorang ibu melahirkan anak seperti ibu-ibu yang lain.
Pada awalnya aku teringin untuk merasa bagaimana rasanya sakit bersalin tetapi apakan daya aku terpaksa bersalin secara oprate kerana babyku dalam keadaan songsang.
Walaupun telah melakukan pebagai cara sebelum ini untuk membetulkan kedudukan baby dengan cara menolak baby dari luar perut-memang sekejam-kejamnya doktor tuh cis aku je yang tau sakit sampai menangis, nyilu, pedih nak m***!
AKU PASRAH,, mungkin sudah tertulis segalanya.
Sebelum turn dya ada sorang 'peserta' sebelah katil yang dok meraung-raung tak tentu hala tuju.
Ceceh nurse yang dekat sebelah aku pesan tak sakit pun....
PADAHAL!!!
Tapi bila aku rasa sendiri memang patut pun aku jerit tapi aku tahan.
Aku fikir aku dekat tepi pantai aiceh feeling la konon..
Kureng la sakit nu~
CEH,, SIAP BORAK-BORAK DARI MANA,, CANTIK TUDUNG..
BANYAK JUGA SOALAN SEBAB TAK NAK BAGI AKU RASAKAN.....
TAK SAKIT NIE PUAN...
AHA MEMANG TAK SAKIT PUN SAMPAI MELELEH AIR MATA MENAHAN PERITNYA.
"DITEKAN-TEKAN DITOLAK-TOLAK"

Last-last dah doctor india nu kerjakan perut aku setengah jam sepuas-puas hati dia,,
baby tak mau jugak pusing doctor serah diri.
**SIAP ADA DOCTOR PRAKTIKAL 5 ORANG.
Dah macam hape..

Dahlah kuku panjang habis perut aku! calar balar! sebab doctor tuh dah bagi sweet look,,
aku bagi nama dia..
*Doctor perempuan india si kuku panjang*
Tolonglah doctor-doctor jangan bela kuku nyilu wooo kena perut aku yang keras tu~

Lepas settle sesi pengubah suaian perut,, nadi baby plak lemah masa tuh sebab dah ditolak-tolak dengan kejamnya.
Nurse sebelum nie bagitau lain kali kalau awak tak nak cakap je tak nak.
*Laa mana laa taukan tak cakap awal-awal lagi!



*Muka sembap,, dah time la~


*Sempat sms ape ntah...


*Ruginya tak dapat bawa hubby dalam labour room. CIS!


Pada 4 February 2010 lahirlah seorang putera lelaki bernama
*AHMAD DAIYAN HILMAN*
Hospital Besar Tengku Ampuan Rahimah Klang,,
nyesal macam tak nak beranak dekat sini lagi. hahaha*
..
sini & sana:- HOSPITAL YANG SAMA.


*OK tak ada koleksi masa fresh keluar perut siap darah & terkencingkan nurse.
HAHAA PADAN MUKA!


Masa first time tengok hilman lepas keluar je dari perut,,
nurse tunjuk pada dya cuba teka baby girl ke baby boy??
Masa tuh dya dah la macam pening-pening lalat rasa nak sepak je nurse tuh soh teka-teka.
Of course la boy dia tunjuk kote hilman. hadoi nurse nie tak belajar PJK kot..........
[aisemen saja la nurse buat cenggitu utk pastikan ada feedback dari mummy..]


*Tido je~



Settle dah keluarkan bila dah keluar nak kena mendidik dengan sewajarnya..
Itulah namanya anak*

<3LOVE U ADH<3

**Nantikan episod yang seterusnya akan datang...............







No comments:

Post a Comment